Koordinering og styring af driftopgaver

Planlægger arbejdet på tværs

Jeg står for drift, indkøb og logistik i flere produktionsenheder. Jeg arbejder på det administrative niveau i en større organisation - det kan for eksempel være i et hospitalskøkken, i en central køkkenenhed eller inden for catering. I det daglige samarbejder jeg med blandt andet produktionsledere, personalet i køkkenet, leverandører samt kunder og eksterne partnere. 

Jeg planlægger arbejdsgange og anden logistik og har stærke kompetencer inden for indkøb, menuplanlægning, produktion, salg og marketing. Jeg kan varetage budgetstyring og være ansvarlig for de systemer, der sikrer, at maden både produceres, pakkes og distribueres på en sikker, god og økonomisk forsvarlig måde. Også egenkontrol og kvalitetsstyring kan være blandt mine arbejdsopgaver. Jeg deltager i interne og eksterne møder, forhandlinger og udviklingsaktiviteter med kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere. 

Jeg er kvalitetsbevidst, ansvarlig, fleksibel og har overblik over økonomi og produktionsprocesser. En af mine stærke kompetencer er desuden at finde løsninger, når der opstår akutte problemer. Jeg fungerer som sparringspartner for både ledelse og medarbejdere, og det er en stor fordel i mit arbejde, at jeg er god til at acceptere andres holdninger og er samarbejdsvillig og pålidelig. 

Ved at deltage i tværfaglige møder er jeg med til at sørge for, at samarbejdet på tværs af faggrupper fungerer godt i hverdagen, understøtter en optimal produktion, anvender de nyeste metoder og sikrer den bedste måltidsoplevelse for borgeren.


Mød de 11 faglige profiler fra Kost & Ernæringsforbundet. Læs hvilke konkrete kompetencer fagpersonen kan tilbyde inden for kost, ernæring og sundhed.