Ledelse: Den ansattes trivsel først

Ansatte eller kunder

Står du og skal vælge imellem at lave en kundetilfredshedsundersøgelse eller en medarbejdertilfredshedsundersøgelse, så skal du vælge den sidste ifølge Stine Bosse - tidligere topchef i forsikringskoncernen TrygVestas.

De ansattes trivsel

God ledelse handler om, at de ansatte trives. Det er det helt centrale i ledelsesarbejdet og kan ikke bare overlades til andre. Hvis lederen ikke har fokus på det, så ender det med, at arbejdspladsen må lukke og slukke ifølge Stine Bosse.For at lederen kan give sine ansatte de bedste mulige forhold at arbejde under, er det nødvendigt at leden kender de udfordringer, som de ansatte står over for.

Yder deres bedste

Stine Bosse er overbevist om, at de ansatte kommer på arbejde for at yde deres bedste. Og det er vigtigt, at ledelsen er bevidst om det, hvis arbejdspladsen skal have et godt arbejdsmiljø.

Plads til problemerne

Hvis arbejdsmiljøet skal være godt på arbejdspladsen, er det helt centralt, at ledelsen skaber plads til at tale om de problemer, der forhindre de ansatte i at udføre deres arbejde ordentligt.

Fremtidens arbejdsmiljø

Fremtidens udfordring inden for arbejdsmiljøet bliver det psykiske arbejdsmiljø. Stress og udbrændthed. Alvorligt, hvis det rammer de ansatte og dermed arbejdspladsen, mener Stine Bosse.

Kilde