Ny kampagne: Vores aftaler. Din styrke.

Kampagnen fokuserer på værdien af de stærke aftaler, den såkaldte danske model har opbygget gennem årtier.

- Vi vil gerne sige klart og tydeligt til arbejdsgiverne, at vi spiller konstruktivt med. Vi vil have mere indflydelse på arbejdspladserne, ikke mindre. Arbejdsgiverne vil forsøge at begrænse vores indflydelse - sådan var det i OK13, sådan bliver det ved OK15 - og sådan forudser jeg, det vil fortsætte. Derfor skal vi sikre medlemmernes indflydelse på arbejdspladsen og gode OK- resultater, som giver mening. Derfor er vi gået med i den her kampagne, fortæller formand Ghita Parry.

Det er første gang, at så mange faglige medlemsorganisationer står sammen om en kampagne af den størrelsesorden. Resultatet er ikke bare blevet en flot og meningsfyldt kampagnefilm – det har også skabt en særlig sammenhængskraft fagforbundene i mellem.

- Vi står samlet om at passe på vores samfund. På de resultater fagforeningerne har skabt for den enkelte og for fællesskabet. Jeg håber og tror på, at den her kampagne kan åbne arbejdsgivernes øjne for, hvor vigtige medarbejderne er for, at vores samfund udvikler sig, siger hun.

Kampagnen løber fra 2. oktober 2014 og ind i foråret 2015, hvor overenskomsterne gerne skulle være faldet på plads.  

Kilde